Точно това казвам и аз, Ведрине. На кой му трябваше да изкарва тежки камиони, и то от най - големите самосвали горе ? Тоя управител на парка ако имаше 1-2 гънки в главата си, поне за това, че не трябва да се допуска, можеше да му светне една червена лампа. Само идиот може да смята , че такъв самосвал ще мине по поляна над 2000 м.н.в. след обилните дъждове и снеготопенето , без да затъне и нанесе непоправими щети. Да имаше някой с малко мозък от тези идиоти около него , щеше да предложи поне с бобкати да извозват материали. Но ...сляпото като е прогледнало, не можеш го спря.
Нашите планини са запазени до известна степен поради по-рядкото и мързеливо население, което друса чалга и кебапчета и за 80 % от него ходене на планина е да отиде с колата до Алеко и да изпуши 10 цигари на чист въздух. И аз съм се изумявал в немските алпи - пътека пълна, не можеш се размина по нея, а няма едно парченце боклук да остава след хилядите хора. Никой не чисти, просто никой не цапа.
Изначало въобще не трябваше да се допуска лифт към Седемте езера. Който иска да ги види, да ги уважи и отиде пешачката.
След като през 2009 година се качих на Отовица и видях орди мотористи да дават газ през връх Кабул / през самият връх, там е относително равно / , след тая гнусна гледка , просто ми е тъжно за опошляването на Седемте езера, и не ща да стъпя вече в тази местност.
И , ако бяха питали примерно мен, как да направят тези пътеки , та вече огромното множество туристи там да се вкарат в поток и да не щъкат, щях да им кажа - най-щадящо е изнесени на 20-30 см над земята , от масивни дъски върху дървени трупи. Нищо не се копае, нищо не се разрива:
Има такъв пример и в България, над Рибните езера около малките езерца на запад от тях. Малко са изгнили вече, те на 15 години си искат подмяна. Даже са по-удачни от горната снимка , защото са от трупи и някъде са направо поставени трупите върху земята. Другаде са малко повдигнати на дървени опори .Ей ги :
Малка част от тях се вижда, тъй като не си бях поставил за цел да ги снимам. Но оснавят впечатление на нещо приятно, екологично и щадящо природата.
Бойко добре че спря прогледналите слепи началници. Прост е, но и ние сме прости и ни трябват прости решения.[/img]
Добре де, тия от Български планинарски съюз кога ще се научат на най-простите правописни правила - къде се поставя пълен определителен член и къде се пишат запетаи?
По темата:
В национален парк Йелоустоун в САЩ въпросът с туристите и сигурността около гейзерите е решен с дървени пътеки и места за наблюдение.
Е, понякога се появяват балкански индивиди, които слизат от пътеката, за да пипнат гейзерите... Ама нали са били млади, простено им е...
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Сря Юли 01, 2020 7:05 pm
Сотиров
Регистриран на: 28 Юли 2008 Мнения: 1911 Местожителство: София
Да си додем на думата
"Директорът на парка призна, че изпълнителят нарушава закона, като разполага тежка техника на над 2000 метра в защитена територия. От националния парк не знаят кои са подизпълнителите – нито хората с джиповете, нито тези с конете, които също участват в дейностите по проекта."
Прочетете внимателно двете изречения и проумейте - ако не сте още!, - че едни идиоти ни правят на идиоти всички нас. Вчера същият този директор ни обясняваше, че тежката техника е нещо епизодично и нормално, а днес не знае кои са подизпълнителите. За какво ти плащат, бе Сульо! Ето защо реагирам с нескрито недоверие към всяка инициатива на тая лицемерна и продажна паплач. Казах!
Но аз си спомням първите ми преходи във Витоша по хубавите и добре поддържани алеи. Витоша си беше красива и удобна.
А и не всеки иска да опъва палатка. Доколкото си спомням не на всякъсе е допустимо, макар, че мнението ми е, че на много места не пречи.
Нека има от всичко за всеки.
_________________ Продължавай напред... !!! ЦИТАТ
Сря Юли 01, 2020 11:47 pm
dido
Регистриран на: 03 Яну 2007 Мнения: 5737
Владо, и хората от Айтос, които пишат становища - някакво мнение за проблема с тиктакащата екологична бомба по горното течение на Рилска река и парадоксалното отглеждане и продажба на пъстърва по течението ѝ по-долу?
_________________ Бутам след осмата бира
Последната промяна е направена от dido на Сря Юли 01, 2020 11:52 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Сря Юли 01, 2020 11:49 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1629
Да, пълна простотия и дебилност, даже като малоумна сенилност може да се характеризират деянията на "ръководството" на парка. Един ученик щеше да го ръководи по-добре от тия идиоти. Да подават оставка незабавно. И да вземат преди това да свалят на гръб този чакъл от планината, ще е единственият им полезен ход.
Кой каквото и да прави занапред , първо трябва да се изнесе този чакъл. Иначе дъждовете и снегът ще го вкарат за 1-2 сезона в езерата. Какво ще стане с разораната почва и изкопите ....там управия няма. И да ги възстановят , почвата вече е разрушена надълбоко и няма да се задържи на мястото си.
Най -добре беше нищо да не се пипа. Работата на тея идиоти беше да спират джипове и мотори, превозващи тулупи нагоре, но явно те не вдяват въобще за какво става въпрос.
Регистриран на: 25 Авг 2010 Мнения: 4319 Местожителство: София
stefan_iliev38 написа:
Добре де, тия от Български планинарски съюз кога ще се научат на най-простите правописни правила - къде се поставя пълен определителен член и къде се пишат запетаи?
И други грешки има, освен споменатите. Те са интересни най-вече с това, че разкриват някои детайли от редакционния процес и най-вече недвусмислено сочат, че този текст не е бил прочетен внимателно и одобрен от всички членове на УС на БПС.
Иначе -- човешко е да се греши и не са този вид грешки, които определят стойността на написаното. Далеч по-тревожна би била липсата на заявена позиция от други заинтересовани организации.
аngel написа:
И да вземат преди това да свалят на гръб този чакъл от планината, ще е единственият им полезен ход.
Очакването ми е района на Седемте езера да заприличва все повече и по-дълготрайно на руините на някогашния хотел "Щастливеца" не само или дори изобщо вследствие на безхаберното управление, а най-вече заради дълбоката неспособност за обществено единение по важни въпроси.
_________________ "Caminante son tus huellas el camino y nada más;
caminante, no hay camino, se hace camino al andar." -- Antonio Machado
Чет Юли 02, 2020 12:44 am
stefan_iliev38
Регистриран на: 25 Сеп 2009 Мнения: 2013 Местожителство: София, кв. „Овча купел"
В днешно време стана модерно да се изразява позиция!!!
През изминалия уикенд Царицата и аз се разходихме в Рила. Търсехме почивка сред хубавата ни природа. Боровец – един световен планински курорт. Горските пътеки.
Но вместо да се насладим на спокоен следобед, изтърпяхме същински ужас! И то не къде да е, а точно над самия курорт – пътя от Боровец в посока хижите „Марица“ и „Заврачица“! И думата „път” е силно казано. Този друм там мога да сравня само със следвоенна територия, подложена на бомбардировка. Път просто няма! Има ями, езера, скали, кал. Достъпен е, и то трудно, единствено с високопроходим автомобил! На никакво разстояние от престижен курорт, който трябва да обслужва и хижи и да бъде достъпен за туристи и планинари. Не мога да си обясня как е възможно подобно безхаберие или мързел от страна на хората, които са отговорни за поддръжката на пътищата и пътеките в Рила.
А същевременно ставаме свидетели на какво? Много средства се дават за изравяне и насипване с чакъл на пътеки във високата част на планината! Кощунство и некомпетентно поведение. Дано да не се превърне в нова „подпорна стена” или асфалтов път. Обиколил съм доста планини в Европа и такова чудо не бях видял.
Ако за тези багери е необходимо да се намери работа – да ги пратят да поправят там, където наистина е нужно, а не да съсипват природата. Туристите бихме се радвали да видим едни нормални планински пътища!
____________________
Rish Horror delenda est!
Освен това смятам, че Ужасът на Риш трябва да бъде отстранен!
____________________________________________________________
Закон на Мърфи: Приятелите идват и си отиват. Враговете се натрупват!
Пет Юли 03, 2020 11:29 pm
Пчелата Жужа
Регистриран на: 29 Окт 2013 Мнения: 794
Чакъл в планината?! Ух, колко съм гневна! Плаче ми се.
Дървените пътеки много ми харесват, ама пък много дървета ще загинат за тях.
Последната промяна е направена от Пчелата Жужа на Съб Юли 04, 2020 1:05 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Максимална глоба за фирмата, качила багерите край Рилските езера
Цитат:
Максимална санкция ще бъде наложена на фирмата, допуснала качването на тежка строителна техника в Националния парк „Рила“. Това увери министърът на околната среда и водите Емил Димитров, предаде БНР. X „Ще има и сериозни последствия, и сериозни глоби. Самият факт дали да има алеи – в цял свят има алеи, вместо да има 100 пътеки и всеки да си ходи, където иска и ти да се чудиш как да го вкараш в една, правиш една основна пътека, слагаш табели и всеки, който наруши, плаща глоба“, заяви министър Емил Димитров пред журналисти в Народното събрание. Бойко Борисов и Емил Димитров се скараха за багерите на Рила Бойко Борисов и Емил Димитров се скараха за багерите на Рила В спор за багерите в Природен парк "Рила", които строят екопътека под седемте рилски езера, влязоха премиерът Бойко Борисов и екоминис... Прочети повече Междувременно и Върховната административна прокуратура поиска екоминистерството да извърши незабавна проверка в Национален парк „Рила“. Прокуратурата се е самосезирала по информации в медиите, че в района на Седемте рилски езера има тежки строителни машини, така и по твърдението, че строителните дейности се извършват при езерото „Бъбрека“.
_________________ Опитът се натрупва с броя натрупани повреди. Когато повредите всичко - ставате експерт!
Съб Юли 04, 2020 1:00 pm
Mariana1000
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 2781 Местожителство: София
vedrin написа:
Далеч по-тревожна би била липсата на заявена позиция от други заинтересовани организации.
За мен тревожното е, че позицията обикновено идва след като стане нещо, а не преди това. И позицията се състои само в становища, които ще отидат или в някоя прашасала папка или (също толкова вероятно) в нечие кошче за боклук. На практика друга полза от тях няма.
От години парковите дирекции са недосегаеми организации. Никой и по никакъв повод не може да направи каквото и да е в национален парк без тяхното разрешение. В началото това не правеше впечатление, защото само парковете имаха пари и само там беше маркирано що годе добре. И планинарите бяха доволни. С течение на времето обаче, не само на Витоша, в Централен Балкан, НП Рила и Пирин, ами и на други места дружества и доброволци почнаха да маркират. И като престана да го има предимството с маркировките, недостатъците почнаха да изпъкват. Видя се, че маркировката на места е калпава, че не правят нищо да спрат джипове, АТВ-та, мотори и бракониери и че прилапват пари по проекти с некачествена реализация. И сега вече хората се сетиха, че дори парковите дирекции трябва да носят отговорност. Но пред кого?
БТС няма никакви правомощия там. Дори за пътеките, които по презумпция те трябва да поддържат, трябва да искат разрешение. И понеже си знаят, че са безсилни, а са и под шапката на някое министерство, си мълчат. Дори УАСО понякога не могат да се разберат с НП Рила относно маркировките там.
Допреди една година председателят на БПС всъщност се радваше на това, ето какво е казал през май 2019: "В Парковете БТС-та и всякакви твари не виреят. В Парковете си имат разписани наредби за маркиране и се спазват. И Стоев да иде лично ще го сритат здравата. Така. До тук с глупостта БТС може на всякъде." Защото преди една година те бяха получили разрешение да маркират в НП Централен Балкан и понеже всяка коза за свой крак виси, друго не ги интересуваше. Да, но се оказа, че като се вмирише козата няма значение за кой крак виси и кой е свободен. И могат да бъдат сритани и Стоев, и Колев, и Драганов, и който и да е. Или поне да бъдат оставени да си лаят, докато керванът и багерите си вървят.
Всъщност самият Димо си го е казал най-добре преди две седмици, макар и за друг национален парк. Признавам му, че за няколко години успя напълно да се ориентира в сложните институционални взаимоотношения: "управата няма думата за значимите неща. Всичко се решава горе"
Същите хора от "горе", които са решили за проекта, сега са сложили глоба и всеки, които е написал и една дума по повода, ще каже - ето, аз спрях багерите и благодарение на мен виновниците са наказани. А наистина ли ще стане така? Дали няма да стане така, че глобата да бъде платена с нашите пари, а проектът довършен набързо когато общественият интерес утихне? Аз не бих бързала да се радвам на тези новини.
vedrin написа:
Очакването ми е района на Седемте езера да заприличва все повече и по-дълготрайно на руините на някогашния хотел "Щастливеца" не само или дори изобщо вследствие на безхаберното управление, а най-вече заради дълбоката неспособност за обществено единение по важни въпроси.
Не би могло да бъде казано по-добре!
Всъщност за този проект се знаеше още преди година. Ето един интересен разговор в групата на БПС от февруари 2019. Въпреки различията ни по някои въпроси, всъщност за момента се оказват независима от министерствата организация, съставена от хора планинари и заедно с еколозите, са една чудесна възможност за обществено единение.
Вижте как просто си знаем какво ще стане и въпреки това всеки път чакаме да стане чудо и нищо да не се случи.
Цитат:
Димо Колев Какво ли ще стане в Рила https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2019/02/02/3384077_firma_blizka_do_bivshiia_deputat_iliia_iliev_shte/?device_view=full&fbclid=IwAR1bLsVxQXjN2uHktpHmi5lGSxrjF-7_sCCEBp3RbdcHhCDuWQjH-c4vq2o
CAPITAL.BG
Фирма, близка до бившия депутат Илия Илиев, ще ремонтира пътеки в парк "Рила"
Победителят печели търга за 8 млн. лв., след като останалите кандидати са отстранени
Danka Novakova Е, това е много ОПАСНО !!!
Петър Стоянов Конфликт на интереси, да пишем на КЗК или по добре до някоя международна организация (ЕРА) или някой по голям, как изобщо е допустимо хора които нямат общи с планината да бъдат допуснати до маркировка или изграждане на инфраструктура там?
Anton Todorov То с тия пари в цялата страна ще се оправят пътеките и всичко оло тях....
Петър Стоянов Anton Todorov може и нови хижи да се направят
Vladimir Iliev Ще е интересно какво ще направят по обособена позиция 3 - "обхваща пътека от горна лифтова станция - х. "Рилски езера" – Сухия чал – ез. Бъбрека, ез.Сълзата – ез. Бъбрека – ез. Близнака-Трилистник – ез. Рибно, от всички страни (източен и западен бряг) –ез. Долно – х. "Рилски езера" и от Рибно езеро по лятната туристическа пътека до х. "Рилски езера"".
Най-вероятно ще вкарат булдозери, багери, камиони и т.н. за да насипват с трошен камък пътеката и да копаят за канавки...
Просто нямам думи...
Димо Колев Vladimir Iliev Ако това е замисъла ще стане страшно. Ей тогава ще падат глави горе яко
Vladimir Iliev Димо Колев Поне това е видно от статията...
"Дейностите са подобни - полагане на каменна настилка от скален материал в участъци от трасето и на съоръжения за отводняване, поставяне на парапети и мостове и др."
Димо Колев Vladimir Iliev Това го пише Капитал. Не знам дали е така. До колкото видях тръжната документация не се говореше за чакълиране на езерата Но няма да се учудя. Джиповете сега стигат само до хижата. Що да не и до Бъбрека? Няемаш си джип, развеждат те. Не газиш цветята. Чудесно ще е
Мария Лазарова Димо Колев Щом го пише Капитал, значи намеренията са точно такива.
Димо Колев Мария Лазарова чудесно. Искам да видя багерите на езерата и реакцията на "Планинарите"
Димо Колев Мария Лазарова А забравих. Не съм Зелен Vladimir Iliev Димо Колев И аз чакам каква ще е реакцията, ако се появят багери на езерата Vladimir Iliev Мария Лазарова Не смятай Капитал за съвсем меродавен. И там се въртят всякакви игри... Но все пак ще видим дали ще познаят.
Мария Лазарова Vladimir Iliev Според мен това, което са написали, е позовано на техни източници, а ние само тълкуваме какво би могло да се случи. Иначе, 8 милиона са достатъчни за ръчен човекотруд на всички етапи.
Димо Колев Мария Лазарова 8 мил са достатъчни за цялата страна да светне от към пътеки и маркирови. И няколко заслона
Мария Лазарова Димо Колев Като раздадат рушветите, не вярвам да останат много за реалните дейности.
Димо Колев Мария Лазарова ще следим. То след като се изпълни ще може да се сметне. Но ми се струва, че ще е късно тогава.
Danka Novakova Ако чакаме да се появят багерите на езерата, всички ние тук и всичките ни организации сме напълно излишни.
Margarita ILieva За четене:
RILANATIONALPARK.BG
ПРОЦЕДУРИ ПО ЗОП
Димо Колев Margarita ILieva е поне багери няма да има. Само ръчен валяк и камъни 😁
Мария Лазарова И мин. 4-сантиметрови каменни плочи по пътеките около езерата, интересно.
Vladimir Iliev Още отсега се вижда, че някои неща се правят за пари и отбий номер:
1. Беленият иглолистен материал, колкото и да го импрегнираш не е устойчив на влага и др.атмосферни влияния колкото дъба:
2. Да се лакира с лак за дърво, цвят "палисандър" - устойчив на UV лъчи. Няма лак за дърво, който да е устойчив на открито на дъжд, сняг, слънце... Никъде не пише, че трябва да се използва висококачествен КОРАБЕН ЛАК, който е доказан с устойчивостта си на влага и неблагоприятна среда.
3. Има изискване за предварителна влажност на материала, преди импрегниране, но няма ограничения при какви условия може да се обработват на място и след това там да се импрегнират. Колко ли ще се запазят тези 25% влажност ако гредите се режат в дъждовно или мъгливо време?
4. За тези 8 570м пътеки, с ширина 1,60м не е ли малко много срок за изпълнение на обществената поръчка от 30месеца, но не по-късно от 28.02.2023г? Че те мозайка да редят може да стане по-бързо...
5. и т.н.... или се разчита на късата памет на българите... нима ще помни някой през 01.2019 какво сме подписвали и какво ще се плати 2023г...
Димо Колев Vladimir Iliev мисля да си запиша спомен на телефона. Да звънне на 29 февруари 🤣
Мила Генчева Честно казано, искрено се надявам просто да ги откраднат тия пари, че всяко действие ще се окаже по метода #хубавое. До там я докарахме
Димо Колев Мила Генчева Е то кога не е било така в Парковете. И това ще стане. Dimitar Sabinov Nanchev Класика просто!
Петър Стоянов Интересно фирмата която е спечелила търга за обновяване на пътеките в Рила дали е одобрена от ЕРА , щото ако не е нямат право да пипат нищо по Е маршрута Бойко Николов Нищо асфалт джипове дебели граждани и патриоти до костите милеещи за природата.
Dian Karchev Хе хубавото е че всъщност нищо няма да се случи.
Този разговор показва, че почти всички, независимо дали свободно ходещи туристи или пък обединени в организации, сме предвиждали какво ще стане.
Не може ли по някакъв начин становищата и мненията да се казват преди, а не след багерите? Това нямаше ли по някакъв начин да предотврати и браздите, пълни с чакъл, и глобите, дето пак ще излязат от нашия джоб?
Пиша го за размисъл на всеки. Който иска да се засяга, но ако се и замисли, може да е от полза.
_________________ Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Няма как да бъде спрян проекта предварително, защото така нямаше да се усвоят парите. Сега вече бития- бит. Спокойно може да се прекрати, то на тях не им пука за това, даже може точно това да е целта. Не вярвам поръчителите да не са разбирали, какво недоволство ще предизвика това чакълонасипване, точно на такова популярно място.
_________________ Две неща движат този свят - инатът и шубето.
Пон Юли 06, 2020 1:05 pm
аngel
Регистриран на: 02 Юни 2015 Мнения: 1629
mislesht написа:
Няма как да бъде спрян проекта предварително, защото така нямаше да се усвоят парите. Сега вече бития- бит. Спокойно може да се прекрати, то на тях не им пука за това, даже може точно това да е целта. Не вярвам поръчителите да не са разбирали, какво недоволство ще предизвика това чакълонасипване, точно на такова популярно място.
Не са разбирали. Нямаш си на идея / или имаш достатъчно / колко е изпростяло населението, и в държавни структури , и в частния сектор - просто няма човешки матрял вече. Един колега го каза - брат, всичко е неграмотно. Даже вече не могат и да пишат, копират и пействат.
Що да не качи фадроми горе и да не си копат? Къв му е проблема , все пак се намираме в : https://youtu.be/JW8DNStF3TE
Регистриран на: 28 Юли 2010 Мнения: 2781 Местожителство: София
Не става въпрос проектът да бъде спрян, а да бъде насочено накъдето трябва изпълнението му. Например проектът за еко пътеката от Арабаконак до изворите на Бебреш, за която стана въпрос в друга тема не е спрян, но маркировката е направена от хора, които със сигурност разбират повече от подизпълнителите посочени на таблото. За сравнение - заслона до Стъргелската мандра е абсолютна недомислица, нито за нощувка става, нито да те предпази от дъжд. Има и от маркировката и качеството на боята какво да се желае, но Ангел каза, че са се учили там, значи следващия път ще бъде по-добре, но дори и така, е по-добре отколкото някакви подизпълнители да сложат пет марки в началото и края.
Та БПС може би е намерило един начин, ако не за предотвратяване на усвояването на пари, то поне да се свърши работата по-качествено.
Ако се предложи на изпълнителите безплатен труд, като леко им се намекне, че в противен случай ще има раздухване в медиите, то мисля за тях няма значение багер ли ще пратят горе или 50 човека доброволци ще утрепят няколко уикенда да носят дървета и камъни.
Както когато ДЖи Пи Груп даде пари за маркиране в Рила, УАСО се нае да направи маркировката, като по този начин поне се гарантира добро изпълнение на проекта.
Смятам, че ако БПС, БТС и рилските ТД се обединят и направят настоятелно едно такова предложение, то ще бъде прието, особено ако не искат пари, освен за материали, без които не може.
Естествено, не е лесно да се работи, когато знаеш, че някой ще усвоява пари на твой гръб и после ще се хвали с работата свършена от теб, но всеки може да си сложи на кантар съвестта, езерата и егото и да прецени дали да иде да реди камъни.
Просто така си разсъждавам, но знам, че Димо Колев чете форума по-редовно и от мен, а освен него имаме тук и поне още двама членове на УС. Та, драги ми БПС-ейци, изполвайте връзките си в институциите не само за да слухтите какво ще стане с БТС и кога държавата ще си вземе хижите и както правите общи интервюта с БТС, направете и обща пътека покрай Езерата.
И да знаете, като ми благодарите, че ви помагам, че гуру се пише с две у-та, а не "гуро на кретенизма в планинарското съсловие". Една обида не можете да напишете като хората, нищо чудно, че имате грешки и в официалните си документи.
аngel написа:
Един колега го каза - брат, всичко е неграмотно.
П.П. Като видях снимки на багерите горе и се сетих как Тошко редеше камъни по пътеката по време на нашето Е-4 през 2015 година. Сърцето го болеше да гледа изровеното и не можа да се стърпи, въпреки тежката раница и дългият преход, който ни чакаше. Вярвам, че има и други като него и с тяхна помощ стореното може да се поправи.
_________________ Искате ли да изживеете едно приключение!?!...
Часовете са според зоната GMT + 3 Часа Иди на страница Предишна1, 2, 3, 4, 5, 6Следваща
Страница 3 от 6
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети